Маріупольська ЗОШ № 10 — «Екологічними стежками рідної України»

Маріупольська ЗОШ № 10
0

Маріупольська ЗОШ № 10
  • Рейтинг: 0
  • Останній візит: 4 місяця назад
  • Регистрация: 4 місяця назад

Анкета

Місто:
Мариуполь

Стена пользователя

Загрузка...
4 місяця назад
#
Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10

Упорядкування та створення шкільного міні-саду «Квітуча Українв», участь у поліпшенні зовнішнього вигляду парку міста Маріуполь

Розробники:

Зьома Наталія Олександрівна
Артамонова Марія
Остроухова Катерина Максимівна
Остапова Крістіна Олександрівна
Морозова Світлана Сергіївна
Кушнир Галина Олегівна
Бузаджи Емілія Артурівна
Кузнецова Єлизавета
Координатор:
Івчик Вікторія Анатоліївна

Всі ми пасажири одного корабля

під іменемЗемля,- значить, пересісти

з нього просто нікуди.

Антуан де Сент-Екзюпери

Екологiчнi проблеми сьогодення стосуються кожного. У сучасному свiтi iснує шiсть проблем: атмосфернi, воднi, геолого-геоморфiчнi, грунтовi, бiологiчнi та ландшафтнi. Щоб уникнути подальшої кризи потрiбна екологiчна освiта та просвiтницька дiяльнiсть. Розвиток кожного мiста повинен супроводжуватися збереженням i вiдновленням довкiлля.

У місті Марiуполi iснує екологiчний рух, а в ЗОШ №10 створено систему роботи з екологічного виховання та освіти школярів.

З метою формування ціннісного ставлення до природи традиційними стали заходи, які проводяться в ЗОШ№10 протягом навчального року:

— акція «Ми – за чисте місто»;

— виставки робіт із природних матеріалів («Осінній подарунок», «Пасхальна радість», «Зимовий вернісаж»);

— акція «Зимовекафе для птахів»;

— екологічний двомісячник «Зелена весна»;

— свято-вікторина «День птахів»;

ØУчні школи з задоволенням беруть участь в екологічних конкурсах та проектах. Школярі, працівники та батьківська громадськість закладу багато уваги приділяють облаштуванню шкільного подвір’я: висаджують дерева, створюють квітникові сюжети. Так в травні 2017 року проект учнів ЗОШ №10 «Міні-сад «Квітуча Україна» став переможцем конкурсу дизайнерських проектів ГО «Зелений Центр «Метінвест». Ідея цього проекту полягає в тому, що наша група хоче висадити велику клумбу у вигляді єдиної України і залучити до цього цікавого процесу всі класи з п'ятих по одинадцятий. Кожен клас способом жеребкування вибрав область і висадив в свою область петунії: червоного, білого, рожевого, фіолетового, жовтого, оранжевого кольорів. Практична значимість проекту:

ØПоліпшення навколишнього ландшафту шкільного двору;

Øпідвищення рівня екологічної культури учнів;

Øвикористання території шкільного двору для прогулянок групами подовженого дня;

Øпроведення уроків образотворчого мистецтва, природознавства.

Центр учнівського самоврядування ЗОШ №10 «Лідер» активно бере участь у міських акціях з благоустрою території парків, скверів, пляжу.

Презентація учнiв 11 класу про те, як одна пальчикова батарейка може забруднити до 400л води, отруїти грунт та повiтря, спонукала школярів відкрити в школі пункт зi збору вiдпрацьованих батарейок.

Учні 6 класів написали проект, як та при яких умовах цвiльовi гриби можуть перетворити харчовi вiдходи в добриво для рослин. соблива увага в роботі з цінністного ставлення до природи придiляється вивченню птахів, якi мешкають поруч iз нами — ластiвка, дятел, чайка, горобець, горлиця, синиця, сорока.

Дерева, кущi, трав'янi рослини — це все середовище для iснування птахiв. У нашому мiстi Маріуполі багато садiв, паркiв, скверiв. Але вони з'явились у ньому не вiдразу. Першi сто рокiв iснування мiста у ньому не було жодного саду або парку, що пiдтверджують чисельнi фотокартки та листiвки, створенi на межi XIX-XX сторiч. Змiни у цьому напрямку почали письменник Серафимович, журналіст газети «Приазовський край», та професiйний садiвник та агроном Псалтi.

Саме Псалтi створив у Марiуполi перший ботанiчний розплiдник фруктових та декоративних дерев та перепланував Мiський сад на зразок вiдомих буржуазних садiв. Завдяки Псалтi домогосподарi стали зобов'язанi висаджувати дерева на вулицях бiля власних осель та на вулицях i площах мiста.

Важко переоцінити значення птахів в природі, їх роль в житті людини, користь, яку вони приносять лісам, садам та городам. Без птахів існування останніх було б просто не можливим.

Птахи захищають людину та тварин від настирливих, а іноді просто нестерпних комах, різко знижують чисельність шкідників.

У Лiвобережньому районi поруч з нашою школою iснує парк, який розташовано біля Міського будинку культури. Учнi нашої школи неоднарозово брали участь у прибираннi та благоустрiї паркової зони. Займаючись благоустрiєм шкiльного двору, створюючи клумби, висаджуючи дерева i квiти, школярі це робили не лише заради чистого повiтря та краси, а й облаштовували мiсця для життя птахiв, зокрема горобцiв. Цим птахам ми придiляли найбiльше уваги, бо горобці в Маріуполі складають саму велику пташину сім’ю.

Головною метою проекту є створення в учнів переконання про різноманітне значення горобців у природі, їх практичному значенні для людини.

Основним завданням проекту є обґрунтування значення птахів як окремої одиниці фауни, сформування певної концепції, яка буде направлена на їх захист та збільшення популяції.

Якщо ми припустимо існування планети без птахів, то яке майбутнє на нас чекає? Ось одне з питань моєї гіпотези. Що ми можемо зробити, аби ніколи не відчути на собі ці страшні наслідки?

У своєму проекті хочемо сконцентрувати увагу на нелегкій долі птахів, на ті відчайдушні вчинки, які їм доводиться робити щоразу аби довести, що вони теж гідні займати своє місце у світі людей та тварин, доводити, що вони теж мають право на існування. Тому дуже важливо торкатися цього питання в навчальних закладах, як у дитячих садках, так і в загальноосвітніх школах. На мій погляд, цю проблему потрібно ставити на більш високий рівень.

Нам здається, що цей проект буде позитивно впливати на виховання значущих людських цінностей, буде виховувати почуття відповідальності, тобто буде мати виховний аспект.

Проект буде стимулювати учнів до вироблення особистого погляду на події. Також на прикладі цього проекту учні зможуть краще усвідомити значення спільних зусиль, роботи в команді. Не менш важливим є й той факт, що проект буде сприяти розвитку творчих здібностей учнів.

Об’єктом для виконання свого проекту ми вирішили обрати птахів, зокрема горобців. На перший погляд, це звичайні птахи, проте, що ми взагалі знаємо про них, крім того, що вони їдять хліб та мерзнуть взимку? Ось і виявляється, що практично нічого.

Якщо ми звернемося до наукових джерел, то інформація про горобців буде виглядати таким чином:

«Хатній горобець (Passer domesticus (Linnaeus, 1758); застаріла біномна назва — Fringilla domestica Linnaeus, 1758) — найбільш поширений вид роду справжніх горобців (лат. Passer), сімейства горобиних (лат. Passeridae). Це один з найвідоміших птахів, що мешкають по сусідству з житлом людини (звідси його видова назва «будинковий») і добре впізнаваних як за зовнішнім виглядом, так і за характерним цвіріньканням.»

Але ця інформація буде цікавою лише невеликому колу людей: вченим- біологам чи редактору журналу « Юний натураліст». На що ж дійсно треба звернути увагу? Як ми зможемо зацікавити дітлахів допомогою птахам?

На наш погляд, потрібно підключити і психологічний аспект. Ні для кого не є секретом, що людина частіше буде допомагати тій людині, з якою у неї є багато спільного. Тож, зважаючи на цю просту логіку, ми повинні знайти щось спільне між нами — людьми та птахами.

Давайте розпочнемо з харчування нашого бідолахи — горобця. Тож виникає зовсім звичайне питання: що він їсть окрім хлібних крихт?

У своєму раціоні горобець надає перевагу їжі рослинного походження. Він не дуже примхливий, тож їсть практично всі зерна сільськогосподарських культур. Якщо горобцю пощастило, то його кормом може стати й гусениця, або якась інша комаха. Тож ми не можемо назвати горобця вегетаріанцем, бо любить він поласувати, як хлібними злаками, так і жучками.

Але це анітрохи не псує нашого доброго друга горобця.

Наступне питання, яке безперечно цікавить дітлахів: « А чи не самотньо нашому горобцю?»

Дозвольте відповісти: «Ні в якому разі, бо горобці живуть парами, а іноді й колоніями. На півдні їх ареалу вони дуже часто будують гніздечка біля насаджень кущів або дерев, біля крутих глиняних схилів та полів».

Різновиди горобців

— Земляний горобець

— Африканський сіроголовий горобець

— Коротколапий горобець

— Польовий (червоноголовий, сільський) горобець

— Горобець монгольський земляний

— Жовтий горобець

— Рудий горобець

— Іспанський горобець

— Кам'яний горобець

— Монгольсько-сніговий вьюрок

— Пустельний горобець

— Сніговий горобець

— Жовтобрюх горобець

— Горобець шафрановий

— Ткачики

— Горобці звичайні: домовик і польовий

Важко переоцінити значення горобців в природі, їх роль в житті людини, користь, яку вони приносять лісам, садам та городам. Без цих маленьких птахів існування останніх було б просто не можливим.

Горобці захищають людину та тварин від настирливих, а іноді просто нестерпних комах, різко знижують чисельність шкідників.

Навіть навесні та влітку горобці дуже для нас корисні. Пташенят першого виводу вони вигодовують яйцями яблуневого довгоносика-найзаклятішого ворога на городах та в садах. Завдяки багатолітнім спостереженням вчені зробили висновок, що якщо в саду багато птахів, то врожай збільшиться в декілька разів.

Багато-хто вважає горобця шкідливим птахом, але це, на наш погляд, помилкове твердження. В містах, на бульварах чи в парках наші польові горобці – єдині захисники дерев від шкідників. Хоча, ради справедливості, слід зазначити, що дорослі молоді птахи влітку і восени іноді гуртуються у великі зграї і можуть шкодити посівам зернових і ягідним культурам. Отже, це приклад того, як одні і ті самі птахи можуть бути одночасно і шкідливими і корисними. Тому горобців треба не знищувати, а вивчати їх звички, біоритми і на основі цього застосовувати репелентні (відлякуючі) речовини.

Питання про шкоду чи користь від хатнього горобця треба завжди вирішувати не взагалі, а стосовно до конкретних місцевих умов.

Сама найвідоміша компанія у світі по знищенню горобців відбулася в Китаї в травні 1958 рока. За три доби було знищено близько 900 тис. Птахів, що нанесло напоправиму шкоду природним угіддям.

До речі, якщо казати про співіснування людей та птахів, то виявиться, що горобець – це птах, який найбільше з усіх пристосувався до життя поряд з людьми. У середній полосі, в Європі у віддалених куточках горобець майже не зустрічається. Коли із району Чорнобиля після аварії на ЧАЕС у 1986 році були виселені люди, птахи не покинули свого місця проживання, окрім горобців, які покинули дану місцевість.

Спостерігається зменшення кількості горобців в ряді наших міст. Причин для цього є декілька. По-перше, впливають конструкції будинків, які не мають великих отворів і щілей, не залишаючи для горобців комфортних місць проживання. По-друге, зменшення кількості зелених насаджень у містах, ранній збір врожаю зернових, заміна їх посадками овочевих культур. По-третє, використання пестицидів в сільському господарстві скорочує кормову базу горобців( насіння диких рослин та останки зерна на полях для дорослих птахів і комах, якими горобців вигодовують своє потомство.)

З другої половини 20-го сторіччя кількість горобців у Західній Європі ( зокрема в Німеччині, Великобританії, Чехії, Голландії ) почала зменшуватися. Так, в Англії з 1920 року кількість зменшилась майже на 2/3 і ця тенденція зберігається так, що хатніх горобців доводиться охороняти.

У Києві в районах забудов незручними для гніздування являються багатоповерхові будинки, де паркова зона представлена збіднілими газонами з окремими низькими деревами, тому чисельність горобців є невеликою: вони концентруються на околицях, поряд з ринками або у районах старих забудов.

Проте поведінка горобців доволі пластична. Вони швидко пристосовуються до життя у сучасних населених пунктах. Окремі птахи залітають до підземних переходів і навіть до станцій метро, які знаходяться близько від поверхні землі. В містах горобці вправно крадуть насіння соняшника та проса з рук неуважних торговців. Швидко хапають зернятко та улітають.

Вони не бояться, коли їх відганяють, тільки чекають слушної миті, щоб знов поласувати зернятком. Деякі з них, особливо взимку, навіть залітають до павільйонів критих ринків та до теплиць, де залишаються на тривалий час.

В теплицях вони годуються зернами та бруньками. Залітаючи до зоопарку, вони не пропускають свого обіду у клітці, де зможуть знайти зерно та хліб.

Раціон горобців доволі різноманітний. Пташенят вони вигодовують комахами, серед яких є й шкідники. Наприклад, у Молдові біля 60% комах птахи приносять своїм дітям. На Україні птахи вигодовують своє потомство 103 видами комах-шкідників. З цього 66% — жуки, а всі інші -мухи та гусениці.

І ось як оцінюють положення спеціалісти:

— Крайньою мірою 10% вимруть.

-Одні види, найпрекрасніші, і ті які не хочуть миритися з людиною загинуть, інші, менш привабливі, запанують.

– Буде менше різноманітних видів і стане більш високою чисельність тих, які зможуть пристосуватися до нас. Нажаль, є й види, які не вдасться зберегти.

– Не найкраще, але й не безнадійне майбутнє.

– Треба сподіватися та діяти, щоб зі збільшенням антропогенного процесу збільшувати розмах охоронних заходів.

Не дивно, що на питання про найактуальніший шлях сучасної орнітології стало відповіддю: охорона птахів, будь-які дії на їх користь, співіснування нас із ними та їх із нами…

Але ніякі орнітологи при Їх найзапеклішому бажанні не зможуть подолати всі проблеми – їм потрібна твоя підтримка, розуміння та сприяння. В надії на це ми обрала саме цю тему для свого проекту.

Очікувані результати:

ØПідвищення рівня зацікавленості учнів у захисті і збереженні природного середовища.

Ø Виховання екологічної культури учнів.

Ø Розширення видового різноманіття рослин на пришкільній ділянці.

Ø Використання пришкільної ділянки на уроках навколишнього світу, образотворчого мистецтва.

Ø Трудове виховання учнів.
Загрузка...
4 місяця назад
#
Презентація команди з інформацією про учасників Конркурсу, навчальний заклад, керівників...детальніше
Загрузка...
4 місяця назад
#
Дуже приємно, що перший день літа починається з гарних новин. Сьогодні команда ЗОШ 10 отримала сертифікат на 7 000 грн. від ГС «Зелений Центр „Метінвест“ за перемогу в конкурсі ландшафтного дизайну. Дякуємо за підтримку дитячої ініціативи! Проект ЗОШ 10 міні-сад 'Квітуча Україна'- то наша гордість і краса!
Загрузка...