Скарбниця рідного краю

Тип статьи:
Авторская

Екологічна стежина якзасіб формуванняекологічної культури школярів.

Екологічна стежина «Скарбниці рідного краю»

Навчально-екологічна стежка — це різновид педагогічно організованого маршруту на місцевості для проведення навчальної і пропагандистської природоохоронної роботи.

Мета — створення умов для цілеспрямованого виховання екологічної культури учнів.

Етапи створення:

I-й етап

  • прокладка маршруту на місцевості,
  • опис об'єктів екологічної стежки.
  • підготовка екскурсоводів,

Ø складання карти — схеми стежки,

Ø визначення місць зупинок,

Ø розробка правил і норм поведінки на стежці,

Ø підбір матеріалів для інформаційних щитів,

ІІ-й етап

Ø проведення екскурсій за маршрутом,

Ø розробка додаткових матеріалів до роботи на стежці,

Ø підтримка стежки в порядку.

Правила створення стежки

  • Визначення загальної довжини стежки.

При визначенні загальної довжини стежки слід виходити з середньої тривалості однієї екскурсії для старшокласників (приблизно 2-2,5 години). Цьому відповідає маршрут довжиною близько 2 км Для дітей молодших вікових груп можуть проводитися ознайомчі екскурсії (30-40 хвилин) на одній частині стежки. Діти середнього шкільного віку можуть проходити весь маршрут, але знайомитися не з усіма об'єктами. Для старшокласників екскурсія ведеться по всьому маршруту стежки, але вже з більш повним вибором об'єктів.

  • Оформлення екологічної стежки.
  • Урахуваннявікових особливостей.
  • Оглядова екскурсія.
  • Екскурсії згідно зі шкільними програмами

Кожна зупинка на маршруті екологічної стежки має свою назву. На ній розташовується інформаційний щит з текстом і кілька об'єктів для ознайомлення.
Характер і зміст бесіди вчителя на зупинках співвідносяться з найменуванням зупинки і текстом на інформаційних листах.

Залежно від віку учнів змінюються завдання, які ставить вчитель при проходженні маршруту, зміст оповідання, глибина розкриття теми, конкретні методичні прийоми ознайомлення з природними об'єктами стежки.

Екологічна стежка повинна:

бути привабливою для всіх, хто по ній пройде;
мати достатню інформаційну насиченість

Можливі форми роботи на екологічній стежці

Ø Дослідницькі експедиції.

Ø Фенологічні спостереження.

Ø Тематичні екскурсії (гурток, факультативи, екологічний практикум)

Ø Моніторинг навколишнього середовища.

Ø Збір об'єктів для лабораторних робіт

Діяльність учнів на екологічній стежці пов'язана з вивченням не тільки «дикої» природи, але і з різноманітними видами природокористування, з оцінкою його результатів, прогнозуванням можливих наслідків. Все це виступає основою формування досвіду прийняття рішень для відповідальних дій у навколишньому середовищі, забезпечує компетентнісний підхід у навчанні та вихованні учнів.


«Для всякого початку потрібно мале насіння. Вчити можна і в дуже малій справі. Творити можна і в тісному кутку. Охороняти можна і в найскромніших обладунках».

Н.Реріх

Презентація Стежки Краматорського НВК (ЗОШ32-ДНЗ)

Нет комментариев. Ваш будет первым!